Hej fina ni!
Vankade 12 idag, jag och min kompis kom hem kl 23 och då satte vi på en film. Båda somnade framför den haha, så trötta. 
Vi hade haft en toppenkväll, med middag och bio och skratt osv. Så kul att träffa henne igen, det känns som att det var hur längesen som helst. På natten innan vi sova hann vi typ bara säga ett ord och sen så sov vi hahah. 
Imorse då när vi vaknade var klockan 10, men vi låg och snackade till tolv. We had some catching up to do om man säger så! ;)
Vi hade bara supertråkig frulle hemma så vi gick upp till ett café och käkade i solen. På vägen hem träffade vi den GULLIGASTE hunden! Ägaren blev nog lite sur på oss dock, ganska kul faktiskt. Men alltså jag förstår honom, två främlingar som klappar hans hund när han är på ica... Det hade vi i alla fall jättekul åt när vi gick hemåt.
Vi tog en springtur och chillade lite, sen skulle både hon och jag iväg. 
Jag är påväg till min andra kompis, och hon skulle också iväg till någon. Så E och jag har haft superkul. Och nu ska jag iväg för att ha en sleepover med min kompis T vilket jag är så taggad på. Nachokväll, B&J sällskap,  filmmys, girltalk och skratt. Bästa kombon. Träffade T förra veckan, hon är värsta glad-pillret haha! Hon är bäst, kan prata med henne om allt. Så taggad på det! 
Skolångest? Nepp, inte det minsta. Jag tror det är för jag har verkligen gjort den här veckan så bra det bara går och känner mig nöjd med det. Sen så är det bara tre veckors skolarbete - efter det är det prao vilket jag blir bara mer och mer taggad på! Sen Italien och sen är skolan slut. 
Jag tycker det är så himla bra att dela in tiden (kanske inte sommaren och julen, den vill man ju inte att den ska ta slut hehe) i etapper. Efter varje etapp ska man ha något att se fram emot. Det kan vara något så litet som att baka en kladdkaka, eller ha en sleepover/middag/Fika med någon man tycker om. Mamma kanske, eller pappa, eller kanske en kusin - någon man njuter av att vara med helt enkelt. 
När man delar in tiden i etapper så är det lätt att fortsätta tänka positivt fast än man känner sig deppig. Man kan ju liksom alltid tänka; "ja, det är skit nu, men om två veckor så ska jag göra något kul!" Förstår ni vad jag menar? Jag tycker det gör att tiden går snabbare och allt blir roligare då liksom. 
Puss på er!


Bio, Bra dag, Brunch, Bästa, Bästa vän, Fint väder, Florence, Förskola Prao, Glad, God Frukost, Godis, Gott, Gulliga, Helg, Helgmys, Kompis, Kompisar, Kväll, Kärlek, Livet, Lycklig, Längtar, Lördag, Middag, Middag med bästis, Morgon, Mysigt, Måndagspepp, Planerat, Positiv, Prao, Påsklov, Relationer, Rolig vecka, Roligt, Roligt liv, Rullar på, Skön helg, Sleepover, Socialt, Sockerchock, Sovmorgon, Stark, Stockholm, Tankar, Tips, Vänner, Världens Bästa Vänner, myskväll, Älsklingar,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej