Wohoo det är måndag och jag ska tillbaka till skolan. Känns väl sådär, men jag är säker på att det blir bra. Det är ju alltid så, man drar sig alltid för måndagar när det egentligen kan bli den bästa dagen. Ny vecka, nytt minuset, nya mål liksom.
Men åh vilken bra vecka förra veckan var! Lärorik, energifylld, glad och jätterolig! Jag skulle lagt upp ett inlägg i fredags men hann inte, så här kommer en liten throwback ;)
 
***
 
Sista dagen på prao idag! Det har varit så himla himla roligt, alla har varit så roliga och gulliga (barn OCH vuxna).
Jag har fått höra flera gånger att jag är jättebra med barnen och att de pratat om mig efter förskolan. Det värmer hihi. Idag så också en pedagog till mig: "Du är helt fantastisk, alla barnen dras till dig! Du är 1000. Gånger bättre än vissa vikarier vi har haft." och en annan sa till mig: "Jo jag sa det till mina kollegor, det är så roligt att se dig med barnen, och hur du skapar relationer med alla, det är underbart. Vi måste titta på hur du gör och lära oss av dig." 
Jag tycker faktiskt att det är viktigt att ta emot de fina saker som folk säger till en, för de säger bara sådana saker om de verkligen menar det. Om dom inte gör det, ja då skadar det inte att man får tro det. Det behöver jag också förbättra mig på: att lyssna på komplimanger jag får. För jag är så värd dom! Och det är du också, när du får komplimanger. Vi måste få skryta lite mer, både om en själv till andra men också om en själv till sig själv. Ingen hör vad du tänker så du kan lika gärna vara peppande mot dig själv och ge dig själv fina ord. 
Så jag säger till mig själv att jag är helt fantastisk på alla sätt och vis. Jag fick höra det idag, och jag kan höra det av mig själv varenda dag. 
 
Jag var också på konfaträff idag, vilket jag var ganska otaggad på men jag stack dit. Och vad roligt det var! Jag fick träffa en massa nya personer och alla verkade allmänt schyssta. Det var lite stelt i början. Varför måste alla vara så stela och blyga?? Ibland kan jag också vara det men egentligen är det ju alltid en lättnad när någon börjar snacka. Alltså började jag snacka medan vi började bygga marsmallowtorn. Och alla var så härliga när vi väl kom igång, det blir roligt att spendera 2 veckor med dem!
Sen körde vi pepparkakskull - bra lek när man ska lära känna andra haha. Sen stannade några kvar, bland annat jag då, och spelade pingis. Jag sög kan jag ju säga... Men alla var så schyssta och lärde mig att serva och grejer! Jag blev till och med king en gång ;) Jag har inte kört så mycket pingis i mitt liv men det var roligt faktiskt. 
Sammanfattat var det bra att jag gick på den, det var superkul really. Jag drog mig som sagt för det - mycket för att det fanns 3 personer som jag halvt kände innan men som jag tyckte skulle vara lite jobbiga att träffa. Men dom var ju jättesnälla så det var bara kul. Lite skönt att ha det liksom "överstökat", nu kan det bara bli roligare att lära känna alla.
Nu ska vi käka; det blir fajitas!
 
***
 
Ja, så fredagen var riktigt härlig. Nu satsar vi på en lika härlig och rolig vecka med kuliga grejer igen! 
Ha en skitbra måndag darlings <3 :*
 
 
Bra vecka, Förskola Prao, Glad, Komplimanger, Måndagspepp, Nya kompisar, Positiv, Praktikant, Prao, Relationer, Självförtroende, Socialt, bra energi, eloge, fajitas, fantastisk, fina ord, fredag, jag är fantastisk, man kan inte vara bra på allt, marsmallows, peppa dig själv, pepparkakskull, pingis, prata, sammarbete, självkänsla, sluta vara stel,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej