Åh vilken häääärlig kristihimmelsfärd det har varit!
Vädret går ju bara inte att klaga på. Inte heller människorna <3
Jag har badat hela dagarna med kompisar och min kära syster, idag hittade vi på världens roligaste volleyboll lek i våran 14,5 grader varma pool. Det känns faktiskt inte så kallt och är man badgalningar så är man ;) Bada är det bästa som finns, fattar inte folk som är typ rädda för vatten? 
 
I torsdags träffade jag en kompis som jag inte träffat på nästan en månad, så mysigt! Vi käkade lunch på Zocalo, gud vad gott det var. Jag hade aldrig ätit där förut, men det var oerhört gott; jag åt en fantastisk Veggie BBQ Burrito Bowl. Sedan gick vi vidare till kungsträdgården och där var det något jippo för Eurovision nästa vecka så hela kungsan var liksom avstängd, men bakom finns det ju två små gräsplättar som vi satte oss på - dock var vi jätteglassugna... Glassen var asdyr runt oss så vi tog en prommis i solen till Lejonet och Björnen (godaste glassen i hela Stockholm enligt mig) i gamla stan och köpte varsin iskaffe. Himmelsk god hehe, med mjukglass, kaffe, chokladsås och gräddmjölk. Yum! 
Jag tror vi låg i Kungsträdgården i 3 timmar och bara snackade, skrattade och lyssnade på musik. Så himla mysigt verkligen, sådana personer man kan gör sådant med är bäst. Ja, sen gick vi genom Biblioteksgatan till StureP och där serverade starbucks GRATIS kaffedrinkar. Ni vet de som man kan köpa i kylen på mataffärer och pressbyrån/seveneleven/andra macker? Jag drack någon macchiato som var så god. Fatta att man fick dem GRATIS? Så najs. 
Vi gick upp via kungsgatan, köpte jordgubbar på hötorget och satte oss på plattan i solen. Snackade mer, tittade på folk och käkade jordisar. Gott gott :P 
 Det var sedan dags att dra sig hemåt, så vi sa hej och så tog jag mig hem. Hemma hade pappsen grillat jättegod mat och sen blev det kvällsdopp! Yay, så himla najs med kvällsdopp. Bästa badet på dygnet är banne mig kvällsdopp eller midnattsdopp. 
 
Puss på er! <3
 
14, 5 grader, 5 grader bada, Bada, Badgalning, Burrito, Burrito bowl, Bästa glassen sthlm, Bästa glassen stockholm, Bästa som finns, Chokladsås, Eurovision, Eurovision Song Contest, Gamla stan, Glad, Gott, Gratis starbucks, Grilla, Iskaffe, Jordgubbar, Jordgubbar hötorget, Kaffe, Kaffedrinkar, Kompisar, Kungsträdgården, Kvällsdopp, Lejonet och Björnen Glass, Maj, Midnattsdopp, Mjukglass, Musik, Pool, Pool 14, Sommar, Starbucks chilled classics, Stureplan, Tacos, Vatten, Vänner, Världens Bästa Vänner, Zocalo,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej