Hej älsklingar!
Trött trött trött. Haha, det är vad jag har inlett mina inlägg med de senaste dagarna ;-) Jamen det är jobbigt att jobba på förskola kan jag lugnt säga. Idag var jag inte riktigt på topp, antagligen då jag inte sovit så bra mellan tisdag-onsdag och på något sätt är jag alltid trött två dagar efter jag sovit dåligt haha. Sömn är så himla viktigt, jag är nog överdrivet nogrann med min sömn hehe men jag är så lättpåverkad och blir så suur. 
 
Jag kollade precis på Ida Wargs vlogg om kroppskomplex och jag måste säga att den var himla bra. Hon sa som så att hon också kan få tankar om fyfan vad ful jag är osv och det får ju jag med. Jag tror påriktigt alla får det, även fast det vissa tider känns som att en själv är den enda på hela jorden eller i hela jävla universum som är ful. Jag vet inte men efter det jag gick igenom i höstas så kan man tro att jag är botad från kroppskomplex eller något fast nä, det är inte så. Jag kan ibland få för mig att jag suger eller att mina armar är för tjocka och sånt men det Ida sa, som jag verkligen måste göra, är att säga till mig själv då: "Nej, du är skitfin och jätterolig och varför skulle alla dina kompisar vara med dig om då var tråkig? Du är jättebra och du duger som du är. Ditt värde ligger inte i hur du ser ut." Eller hur hörni!? 
Vi MÅSTE sluta klanka ner på oss själva. Jag är så himla trött på att alla ska prata om hur andra och en själv ser ut, vadå är vi ytliga eller? Sluta. Det suger, vi borde inte bry oss om vårat utseende så mycket, för under det finns det så mycket mer - i alla männsikor. Mitt värde ligger inte i hur stora mina ben är, hur platt min mage är eller hur muskulösa mina armar är; det ligger i hur generös, glad, snäll, ärlig jag är och andra fina egenskaper jag har. Och du har ju också sådana, det är jag hur säker som helst på. 
Jag tänker nu börja skriva ner 5 saker jag är glad över att jag gjorde, eller sa eller tänkte varje dag. Det känns som att det kommer stärka mitt självförtroende och göra mig till en bättre person. 
 
Omge dig med fina personer som får dig att tänka på bättre saker än hur du eller andra se ut, skratta, var ärlig, snäll och generös. 
Anorexi, Egenskaper, För tjock - NEJ, Jag är jättebra, Jämföra, Kroppskomplex, Mitt värde, Människans värde, Peptalk, Självförtroende, Skit i utseendet, Sprid kärlek, Stärk självförtroende, Utseende, Utseendefixerad, Ytligt suger, Älska dig själv,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej