Jag går på moln just nu. Livet ägeeer!
Haha, jomen jag har haft en galet najs dag. Egentligen var skoldagen precis som vanligt, inget liksom speciellt hände. Efter skolan dock, ja då blev livskvalitén höjd, skämt åsido. ;-) 
Igår var jag och papsen ute på en prommis och pratade om just sommarjobb, då jag gärna vill ha ett. Han gav mig lite tips och bland annat sa miin käre far att det är bra att ringa upp arbetsgivaren efter man skickat mail. Egentligen så tycker jag det är rätt stelt att prata i telefon med personer jag aldrig träffat förut men alltså vill man ha ett jobb så antar jag att man måste lägga manken till. Så idag efter skolan letade jag upp numret till WWF (världsnaturfonden) - som jag mailade till för några veckor sedan men inte fått svar - och ringde. Tjejen som svarade berättade att hon hade försökt nå mig via sms, men det har inte jag fått, så det var ju riktigt bra att jag ringde! Vi bokade tid för intervju nu på torsdag och jag är sååå taggad! 
Världsnaturfonden är ett välgörenhetsföretag som framförallt jobbar med utrotning och tjuvjakt av djur. Genuint tycker jag det är jätteintressant men också något som är viktigt att informera om. Om jag får jobbet så kommer jag  få utbildning om WWFs jobb, och sedan stå på torg och gator för att värva givare. Åh, jag tycker det låter jättekul plus att det faktiskt är en himla bra sak att ha på mitt CV. 
Det här blir mitt allra första jobb, om jag nu får det, och det skulle vara helt fantastiskt att få jobbet! Jag vet dock inte hur mycket jag kommer tjäna, och inte heller hur länge jag kommer jobba men jag är superpeppad. 
 
Grejen är att för några veckor sedan skrev jag ju ett inlägg om det här med sommarjobb, och hur irriterad jag var på att det var åldersgräns på allt. Jag skickade i alla fall ut sommarjobbsansökningar till flera företag som Coop, Ica, trädgårdsjobb - även fast de krävde åldersgräns. Coop och Ica har inte svarat faktiskt, och de trädgårdsjobben jag sökte hade redan tillsatt platser. Det var ju galet kul att WWF, som jag faktiskt ville jobba helst med men som jag trodde skulle ha störst ålderskrav, bjöd in mig på intervju. Självklart har de säkert bett många andra komma på intervju också, men det är ju jättespännande att få gå på sitt första anställningssamtal, oavsett om jag får jobbet eller inte. 
Nu har jag ju fortfarande massa saker att berätta för er hörni! Det här kom ju lite plötsligt haha, så ja det kommer bli massa roliga glada inlägg den kommande tiden. 
Nu ska jag gå och spendera lite kvalitetstid med min kära syster.
Puss på er
 
 
 
 
15 år jobb, Anställning sommarjobb, Anställningsansökan, Anställningstips, CV, Djur, Engagerad ungdom, Extra jobb, Glad, Intressant, Jobbannonser, Jobbintervju, Mail, Råd om jobb, Sommarjobb, Sommarjobb 15 år, Sommarjobb Stockholm, Sommarjobb WWF, Spännande, Spännande jobb, Stolt, Tjäna pengar, Utrotningshotade arter, Utrotningshotat, Välgörenhet, Världsnaturfonden,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Linda

19 Apr 2016 17:38

Grattis!! Så himla roligt att du har fått jobb :-D

Svar: Tack så mycket! Ja, jag är jätteglad!
Alice

Linda

19 Apr 2016 17:48

Gud ja, det förstår jag!! Jag vet precis hur glad jag själv var vid mitt första jobb. :-)

Kommentera

Publiceras ej