Hej fina ni!
Helgen har varit himla mysig, och spontan. På riktigt gott humör just nu. Jag är fett taggad på livet och är så inspirerad. 
I fredags åkte vi ut till landet, och jag var sådär lagom pepp på det men jag visste att det skulle bli ganska kul ändå. Varför? Jo, för att vi skulle till Åland dagen efter och äta buffé hehe... Viking Lines buffé är förvånande nice även fast jag alltid får intrycket på Finlandsbåtar att det bara är lite sunkiga människor som åker. Plus mig då, eftersom jag älskar att åka färja ;) Nejmen det var jättehärligt; jag, syrran och mamma var det som åkte och vi hade det jättemysigt. Och så kan jag ju säga att jag inte blev hungrig på åtta timmar. Så mycket åt jag - men man måste ju passa på när det är buffé :P
När vi kom hem hade pappa rivit köket. Japp, han blev så arg för att tv:n inte ville funka och han kände att han var tvungen att göra sönder något och igår det blev köket. Haaha. Nej, vi ska göra om köket på landet så vi behövde röja där, vilket ledde till att vi såklart inte hade någon plats att laga någon mat på. 
Därför åkte vi hem och jag frågade min kompis om hon ville ha myskväll vilket hon sa ja till. Vi hade jättekul. Först kom hon hit, och så bara satt vi och snackade i flera timmar. Sedan blev vi (mest hon haha) hungriga och vi gick hem till henne, då de hade lagat mat till oss. Mätta och belåtna gick vi sedan hem till mig, satte på Narniaoch tog fram lite ice creaaam. Vid ett-tiden stack hon hem eftersom hon skulle iväg morgonen efter, så det vart ingen sleepover. Vi hade iallafall supermysigt och det var härligt att få träffa henne lite också!
 
Idag vaknade jag tio och fick ett sms av mormor som frågade om jag ville med på en konstronda idag. Jag skrev nämligen en konstanalys i skolan som jag fick jäättebra kritik på, vilket jag sa till min konstintresserade mormor. Såklart så bad hon om att få läsa den, och ja sen så har hon uppfattningen att jag typ lever för konst... När jag egentligen aldrig förutom idag varit på en konstutställning. Jag bara googlade lite och baserade konstanalysen från den infon jag hittade. Men vet ni vad? Det var riktigt intressant och framförallt inspirerande att gå på dessa konstrondor. På konsthallen, där vi var först, träffade vi några riktigt gulliga tanter som mormor kände och jaa... Mormor hade skrivit ut min konstanalys och delade ut den. Gissa om jag skrattade lite inombords? 
Konsten var iallafall så fin. Jag blev så fascinerad av vad man kan göra med en och samma färg, fast med olika nyanser. Det kändes som att jag också kunde göra sådant, och det var verkligen häftigt. Vi fortsatte till en konstärinnas hem, och hon var jätteduktig. Hennes man var så oerhört söt, man märkte verkligen hur mycket han brydde sig om sin remastistiska fru och månade om att hon skulle få utöva sitt konstintresse. Han hade till exempel en av hennes tavlor i sitt rum, som var hans favorittavla. Gulle. Det värmde mitt hjärta, att få se hur ett så gammalt par älskar och bryr sig om den andres lycka så mycket. 
Vi fortsatte till en annan konstnärinna, som var väldigt... Kreativ. En typisk konstnär verkligen, med tavlor och projekt överallt  - i trädgården hade hon grävt ner en trädgårdstomte som hon antagligen planerar att göra något mer med. Mycket var ganska fult och konstigt, men sådär härligt liksom.
Sist kom vi till en tant som höll på med keramik, vilket var galet snyggt. Hon hade gjort massa skålar och glas och dekorationer - allt var så coolt. Jag fick verkligen lust att inreda. I inredningsaffärer gör man ju liksom 20 000 av varje grej, men när man köper från konstnärer och sådana får man något unikt, vilket är väldigt fint tycker jag. Det känns lite tråkigt att bara ha massor av saker som andra också har, jag menar, vi har ju redan sådana kläder? 
Så det här var en jätteintressant utflykt, oväntat rolig faktiskt. 
 
Åh, jag har så mycket att berätta för er darlings! Jag lovar att göra det så snart jag kan, men nu vill jag duscha, rita, plugga inför mattprovet, titta på aktiviteter att anmäla mig till (målningsklasser, konstsim igen, basket...) och göra gymnastik!
Puss på er.

Finlandsbåten!
Faceswap med mamma... Haha

Annorlunda, Buffé, Cool, Edsviks konsthall, Familj, Finlandsbåt, Glad, Glass, Helg, Häftigt, Inspiration, Inspirerad, Intressant, Kompis, Konst, Konstutställning, Landet, Mormor, Narnia, Ny upplevelse, Nyttig, Utflykt, Viking line buffé, myskväll, Åland,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej