Om en vecka är det halloween, och det ska bli såå kul! Jag älskar Halloween - att klä ut sig, dekorera och bara göra det lite extra kusligt är ju hur kul som helst.
Jag har haft flera Halloween-fester och i år ska jag och Lisa ha en. Ska bli så kul, idéen är att vi startar festen när det blivit mörkt, och så håller den på i några timmar. Alla ska komma utklädda, och vi kommer bara ha så kul!
Här är idéerna på vad vi kommer göra för något och bjuda på...
Alltså det här tycker jag är så sött! Det är mig i ett nötskal. Hehe jag är ju ganska intresserad av såhär nyttiga saker, så bananspöken och apelsinpumpor är ju bara helt perfa. Och super gott! 
Det är ju också sjukt lätt, det är bara att ta små chokladknappar som ögon och mun på bananerna, skala apelsinerna och sätta i en bit selleri eller gurka.
Jell-o maskar! Hur smart? Man blandar bara till en jell-o smet, som man sedan häller i en bunt sugrör och låter det stelna. Perfekt och visst ser det läskigt ut..?

Vit choklad, mörk choklad och jordgubbar blir supersöta spöken! Det trixiga är väl att få den där svansen bara ;)

Pumpa stinker, jag vet, men det var i alla fall en väldigt bra idé! Det är så gott med grönsaker och dipp; det är ju typ ett måste när man bjuder på fingerfood.

Ägg... Åh herregud vad gott det är! Det här har hänt mig på påsken, när man målar ägg och färgen kommer in ni vet? Inte så passsande då, men under halloween är det ju super smart. En idé är att ta ur gulan och lägga mosad avocado i istället, då blir det ännu mer halloweenaktigt.
Det man gör här är att först såklart koka äggen, sedan knacka sönder skalet och sedan måla dem.

Häxkvastar är ju ett måste, så hur gulligt och smarrigt var inte detta? Salta pinnar, en ostskiva och lite gräslök - gud vad gott haha!

Jag vet inte om det går att få tag i, men ni vet sådan här is som ryker? Sådan is vill vi ha i fördrinkarna, som vi då bjuder på när gästerna kommer :D


Sedan så tror jag att vi satsar på sådana här inbjudningar, visst är dom coola?
 
Halloween, Halloween idéer, Halloween inbjudningar, Halloweenfest, Halloweenparty, Höst 2015, Hösten, Höstfix, Klä ut sig, Mat, Vänner,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej